"1007 foutmelding"
Als je de foutmelding 1007 ontvangt moet je controleren welke Pathé Thuis applicatie je momenteel hebt.
1. Klik op Profiel > Instellingen en hier staat de huidige versie van de applicatie. Indien de huidige versie lager is dan 1.2 is het noodzakelijk om je applicatie te updaten.
2. Open de AppStore en zoek op Pathé Thuis.
3. Klik vervolgens op 'Werk bij'.
Wanneer de applicatie is geupdate kan je weer films kijken bij Pathé Thuis. Indien dit het probleem niet oplost
helpen je graag verder via onze klantenservice.
"Fout bij afspelen"
Onderneem bij het verschijnen van deze melding de volgende stappen:
1. Probeer opnieuw om de film te starten
2. Bij website gebruik, loop de volgende stappen door: https://support.pathe-thuis.nl/hc/nl/articles/210326606-Film-en-of-trailer-start-niet
3. Controleer of er een firmware update is (alleen voor Smart TV)
4. Controleer je internetverbinding (zie ook "Internetverbinding" in de FAQ)
5. Meer hulp nodig? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
Om de melding spoedig af te kunnen handelen, verzoeken wij je de volgende gegevens gelijk in je mail te melden:
1. Op welk device probeer je de film te kijken?
2. Welke specifieke foutcode krijg je?
3. Welke internetprovider heb je?
4. Welk besturingssysteem gebruik je? VB. iOS7, Windows etc. (alleen voor PC/Laptop)
5. Via welk merk Smart TV en op welk model probeer je de film te kijken?
6. Wat is de loginnaam van het Pathé Thuis account waarmee je probeert film te kijken?
7. Wordt er via een LAN kabel gestreamd?
"E-mailadres is reeds in gebruik"
Wanneer deze melding verschijnt, is het mogelijk dat je al een Pathé Thuis account hebt aangemaakt. Je kunt met het Pathé Thuis account inloggen bij Pathé Thuis. Indien je je wachtwoord niet meer weet, gebruik dan de 'Wachtwoord vergeten' knop. Heb je nog geen Pathé Thuis account? Neem dan contact op met onze klantenservice.
"De film kan niet worden afgespeeld"
Bij het verschijnen van deze melding adviseren wij je de volgende stappen te ondernemen:
• Probeer de film nogmaals te starten
• Controleer je internetverbinding (zie ook "Internetverbinding" in de FAQ)
Meer hulp nodig? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
"Deze browser kan helaas geen beveiligde video afspelen"
Kan je geen film kijken via je laptop of PC of wordt aangegeven dat je browser niet geschikt is voor het afspelen van films? Voer dan de volgende stappen uit:
1. Controleer of de film wel afspeelt in een andere browser of in onze mobiele apps.
2. Controleer of je de laatste versie van de browser hebt en zo niet, update de browser naar de laatste versie.
3. Controleer of de DRM CDM aan staat bij de browser instellingen. Dit kun je op de volgende manier doen.
Chrome:
Ga naar chrome://components en controleer of Widevine Content Decryption Module aanwezig is en geupdate is naar de laatste versie.
Firefox:
Ga naar Opties/Voorkeuren en controleer onder de tab Algemeen het vinkje ‘DRM-beheerde inhoud afspelen’. Deze moet aangevinkt staan om films te kunnen afspelen.
Edge:
Ga naar instellingen/geavanceerde instellingen en scrol naar Privacy en Services. Daar moet het volgende item aan staan: ‘Website mogen licenties voor beveiligde media opslaan op mijn apparaat’.
Safari:
Standaard vanaf versie 11.1 staat het afspelen van beveiligde content aan (oudere versies werken niet).
“Iemand anders kijkt op je account of de kijkperiode is afgelopen”
Bij Pathé Thuis kun je op één account, één film tegelijkertijd kijken. Wanneer bovenstaande melding verschijnt, is het volgende mogelijk:
• Je hebt op jouw account een andere film gestart
• Je hebt op jouw account op een ander device de film opgestart
• Je kijkperiode is afgelopen
Zijn de bovenstaande niet van toepassing? We helpen je graag verder via onze klantenservice.
"Onvoldoende saldo"
Je hebt te weinig Pathé Thuis tegoed om de door jou geselecteerde film te huren/kopen. Ga naar www.pathe-thuis.nl om jouw tegoed op te hogen.
"Wachtwoord klopt niet"
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je de volgende stappen ondernemen:
1. Ga naar www.pathe-thuis.nl
2. Kies de optie 'Wachtwoord vergeten'
3. Voer het e-mailadres in waarmee je inlogt bij Pathé Thuis
4. Je ontvangt op het zojuist ingevoerde e-mailadres een e-mail met een link
5. Door op de link te klikken, opent er een nieuw venster waar je een nieuw wachtwoord kunt opslaan
Geen link ontvangen? Controleer je 'Ongewenste Mailbox' / Spambox of neem dan contact met onze klantenservice.
Heb je het antwoord op je vraag gevonden?