Toegankelijkheidsverklaring Europese Toegankelijkheidswet (EAA)

Bedrijfsgegevens

Naam van de aanbieder: Pathé Theaters B.V.
Adres: Barbara Strozzilaan 336-344, 1083 HN Amsterdam, Nederland
KvK-nummer: 33161839
Contactgegevens voor toegankelijkheidsvragen: accessibility@pathe.nl
Publicatiedatum verklaring: 27 juni 2025
Laatste herziening: 25 juni 2025

 

Doel van deze verklaring

Pathé Theaters B.V. streeft ernaar om haar online diensten, zoals onze website, en app, toegankelijk te maken voor iedereen, inclusief mensen met een beperking. Deze verklaring is opgesteld volgens de Europese Toegankelijkheidswet (EAA), zoals geïmplementeerd in Nederland.

 

Toetsingskader en evaluatie

De toegankelijkheid van onze website is geëvalueerd op basis van de WCAG 2.1-richtlijnen op niveau AA, zoals verplicht volgens de Europese regels EN 301 549.

Een controle door een ander bedrijf is uitgevoerd door Ethic First in april 2024.

 

Resultaat van de audit

De controle laat zien dat onze website en app nog niet helemaal aan de regels voldoen.

  • Ongeveer 25% van de regels is op dit moment nageleefd.

  • We werken actief aan verbeteringen om in de loop van 2025 ten minste 50% van de regels na te leven, met als doel volledige aan de regels te voldoen in 2026.

 

Bekende toegankelijkheidsproblemen

  • Afbeeldingen missen alternatieve beschrijvingen.

  • Knoppen en links zijn niet altijd voorzien van duidelijke labels.

  • Sommige elementen hebben onvoldoende kleurcontrast.

  • Video’s missen ondertitels of uitleg bij het geluid.

  • Niet alle elementen zijn bedienbaar via het toetsenbord.

  • Paginastructuur (koppen, lijsten, tabellen) is niet altijd logisch of logisch opgebouwd.

  • Taal- en structuurattributen ontbreken op sommige pagina’s.

 

Actieplan

  • Q4 2025: 50% van alle knelpunten opgelost (focus op beeldbeschrijvingen, contrast, toetsenbordnavigatie).

  • Q1 2026: Tweede audit.

  • Q4 2028: Streven naar volledig voldoen aan de regels van WCAG 2.2 AA.

 

Hoe werkt onze website en app?

Via onze website (www.pathe.nl) en Pathé app (IOS en Android) kunnen bezoekers:

  • Films bekijken en trailers afspelen

  • Bioscooplocaties en tijden opzoeken

  • Tickets reserveren en kopen

  • Inloggen op een persoonlijk account

  • Cadeaubonnen kopen of verzilveren

  • Abonnementen beheren

 

Werking van hulpmiddelen

Op dit moment is Pathé bezig om onze website en app toegankelijk te maken voor gebruik met hulpmiddelen zoals schermlezers en toetsenbordnavigatie. Zodra we hierover meer informatie kunnen delen volgt er een update.

 

Feedback en alternatieven

Komt je een ontoegankelijk onderdeel tegen bij het gebruiken van onze website of app? Neem dan contact op met onze medewerker voor toegankelijkheid via Accessibility@pathe.nl Vermeld duidelijk:

  • De pagina of functie waar het probleem zich voordoet.

  • Een korte omschrijving van het probleem.

  • Eventuele gewenste alternatieve toegang (zoals een PDF, telefoonondersteuning, etc.).

We reageren binnen 5 werkdagen.

Heb je directe hulp nodig bij het gebruiken van de website of app?

Neem dan contact op met onze klantenservice Pathé Klantenservice.

 

Wat kunt u doen als u niet tevreden bent over onze reactie?

Heeft u een toegankelijkheidsprobleem gemeld en bent u niet tevreden over de manier waarop wij daarmee zijn omgegaan? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.

Bezoek de website van de Nationale Ombudsman via: www.nationaleombudsman.nl of bel 0800 - 33 55 555 (gratis).

Downloaden

Veelgestelde vragen

Meer vragen? Zie onze FAQ-pagina.

Wat is Club Pathé?
Hoe koop ik tickets?
Hoe verzilver ik een voucher?