Terug naar het helpcentrum

Kan ik mijn abonnement wijzigen?

Laatst bijgewerkt op 11 juli 2025

Abonnement wijzigen

Je kunt wisselen tussen abonnementen. Het nieuwe abonnement heb je voor minimaal één maand.

Wijzig je naar een duurder abonnement dan gaat je nieuwe abonnement gelijk in. Het verschil in prijs betaal je meteen met iDEAL.

Als je naar een goedkoper abonnement wilt wijzigen kan dit tot en met 18e van de maand. De wijziging gaat in vanaf de eerste dag van de volgende maand. Je krijgt nog een rekening met de oude prijs van je abonnement. Dat wat je teveel betaalt krijg je als korting op de rekening daarna.

Als je net een nieuw abonnement hebt kan je tijdens de eerste vier maanden ook wisselen*. Een nieuw abonnement kan je meteen aanpassen naar een duurder abonnement.

*Je kunt jouw Unlimited, Gold of Family abonnement in de eerste vier maanden niet wijzigen naar Explorer.

Het wijzigen van jouw abonnement kan in jouw Club Pathé account onder het kopje 'Mijn abonnement'.

 

Pasfoto wijzigen

De foto van het abonnement kan worden veranderd. Dat kan als deze is verouderd, gedraaid of niet voldoet aan de eisen die Pathé stelt. Bekijk de voorwaarden waaraan de foto moet voldoen via de website van Pathé. Wil je jouw pasfoto aanpassen? Klik hier om contact op te nemen.

 

Rekeningnummer wijzigen

Je kunt het rekeningnummer wijzigen in jouw Club Pathé account. Klik in jouw account op ‘Mijn abonnement’ en daarna op ‘Betaalmiddelen’. Klik op 'Wijzig via iDEAL'. Kies de bank van jouw nieuwe bankrekening en bevestig deze via iDEAL. Dit doe je door € 0,01 te betalen, deze cent zal van de volgende rekening worden afgehaald.

 

Wachtwoord wijzigen

Ga naar wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord in te stellen. Vul je e-mailadres in en druk op verzenden. Je ontvangt een e-mail met een link om jouw wachtwoord te wijzigen. Deze link is 3 uur geldig.

 

Abonnement beëindigen

Het opzeggen van jouw Pathé abonnement gaat het makkelijkst via je Club Pathé account op onze website. Log in met je account en ga naar het kopje 'mijn abonnement' om je abonnementsgegevens in te zien. Onderaan de pagina kun je het abonnement beëindigen door te klikken op 'abonnement beëindigen'.

 

Houd rekening met een abonnementsduur van minimaal 4 maanden.

 

Wanneer je je abonnement opzegt vóór de 15e van de lopende maand, geldt de opzegging per de laatste dag van die maand. Wanneer je je abonnement de 15e of later opzegt, dan loopt je abonnement nog een maand door.

 

Voorbeeld: indien je op 5 april je abonnement opzegt, loopt je abonnement t/m 30 april. Indien je op 20 april je abonnement opzegt, loopt je abonnement t/m 31 mei.

 

 

Herroepingsrecht

Direct na het sluiten van de overeenkomst is je abonnement actief en kun je gebruik maken van het Pathé abonnement.

Wanneer je het abonnement hebt afgesloten, kun je binnen 14 dagen gebruik maken van het herroepingsrecht. Als je tijdens deze 14 dagen al gebruik hebt gemaakt van het abonnement, zijn wij gerechtigd om een redelijk bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen.

 

Wil je aanspraak maken op je herroepingsrecht, dan kun je contact opnemen via onze contactpagina.

 

Overlijden

Is een dierbare overleden? Gecondoleerd met het verlies. Het abonnement zet je stop door de overlijdensakte naar ons te sturen. Dat kan via ons contactformulier. Zodra wij deze in behandeling nemen, zullen wij het abonnement per direct beëindigen.

 

Heb je vragen over de procedure of andere zaken, neem dan contact op via onze contactpagina.


Club Pathé & subscriptions

Heb je het antwoord op je vraag gevonden?

Vergelijkbare artikelen