Terug naar het helpcentrum

Kan ik mijn abonnement pauzeren?

Laatst bijgewerkt op 11 juli 2025
Pauzeren
Bij het Pathé Unlimited, Unlimited Gold en Family abonnement is er een mogelijkheid om één(1) keer per kalenderjaar je abonnement een maand te pauzeren. Een pauzemoment is enkel aan te vragen in je persoonlijke Club Pathé omgeving. Dit kan vanaf 1 maand van te voren.
 
De pauze loopt altijd vanaf de 1e van een maand en geldt voor een volledige kalendermaand. Je krijgt dan nog wel een volledige factuur. Deze wordt als korting verrekend on de maand na de pauzemaand.
Voorbeeld: je vraagt op 1 mei een pauze aan, die geldt voor de maand juni. Eind mei ontvang je een factuur voor de maand juni die betaalt dient te worden (ook al is je abonnement gepauzeerd). Op de factuur die je eind juni ontvangt wordt er korting verrekend voor de eerder gepauzeerde maand.
 
Wanneer je abonnement is gepauzeerd, kan je geen reserveringen maken voor filmvoorstellingen of wijzigingen aanbrengen in je abonnement. Dit is weer mogelijk vanaf de eerste dag nadat je pauzemaand voorbij is.
 
 
Pauzeren annuleren
Het annuleren van een pauzemoment kan alleen in de maand waarin deze is aangevraagd, voor de 17e van die maand. Bijvoorbeeld: vraag je op 14 oktober een pauzemoment aan, dan geldt de pauze van 1 tot en met 30 november. Je kunt de pauze uiterlijk 16 oktober ongedaan maken, daarna is het definitief.
 
 
Uitzonderingen
Het Pathé Explorer abonnement kun je niet een maand pauzeren. Wel kun je jouw maandelijkse filmbezoek altijd een maand later gebruiken, inclusief de Extra 1 volwassene meenemen indien je deze hebt.
 
Let op: het is niet mogelijk om je abonnement te pauzeren tijdens de eerste vier maanden van je abonnement.

Club Pathé & subscriptions

Heb je het antwoord op je vraag gevonden?

Vergelijkbare artikelen