Snel tickets kopen

Pathé Privacy Statement

Pathé hecht zeer veel waarde aan onze bezoekers en de persoonlijke gegevens en privacy van onze bezoekers. Op 25 mei 2018 is de wetgeving omtrent de bescherming van persoonsgegevens veranderd met de intrede van de Algemene Verordering Gegevensbescherimng (AVG, ookwel GDPR genoemd).

Dit betekent dat jouw privacyrechten van groter belang zijn en dat Pathé de plicht heeft jouw rechten te beschermen, jou correct te informeren en je de mogelijkheid moet bieden om van jouw rechten gebruik te maken. Om deze reden is ons Privacy Statement flink aangescherpt. Je kunt het statement hieronder lezen, of deze hier downloaden en uitprinten.

PATHÉ PRIVACY STATEMENT
 
Pathé Theatres B.V. (Pathé) is een bioscoopketen in Nederland. De website van Pathé is te vinden op Pathe.nl (hierna de “Website”). Ook is de Pathé applicatie beschikbaar voor iOS en Android (hierna de “App”).
 
Pathé vindt de bescherming van jouw persoonsgegevens erg belangrijk. Wij verwerken jouw persoonsgegevens in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, waaronder bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679, hierna de “AVG”).
 
Wij kunnen dit privacy statement van tijd tot tijd aanpassen (datum laatste aanpassing 25 mei 2018). Via de hyperlink Privacy onderaan de website kun je de laatste versie altijd inzien en printen of opslaan.
 
De verantwoordelijke voor het gebruik van uw persoonsgegevens is Pathé Theatres B.V., Barbara Strozzilaan 388, 1083 HN Amsterdam / Postbus 75948, 1070 AX Amsterdam (KvK: 33161839 0000).
 
GEBRUIK VAN PERSOONSGEGEVENS DOOR PATHÉ
 
In dit privacy statement informeren wij je over het gebruik van persoonsgegevens door Pathé. Dat doen wij aan de hand van de verschillende manieren waarop wij persoonsgegevens verkrijgen.
 
Hieronder geven wij aan welke gegevens wij verzamelen en voor welke doeleinden wij deze gebruiken.
 
De juridische grondslag voor de verwerking van uw persoonsgegevens door Pathé is steeds de uitvoering van de overeenkomst met jou, jouw toestemming en/of de behartiging van een gerechtvaardigd belang (zoals het belang bij het kunnen sturen van marketinginformatie en voorkoming van fraude) van Pathé of een derde.
 
Wij zijn altijd bezig om onze diensten te optimaliseren en vernieuwen. De persoonsgegevens die wij verkrijgen, gebruiken wij daarom voor analysedoeleinden en om onze diensten aan te passen en te verbeteren. We proberen onze communicatie zoveel mogelijk te personaliseren. Ook kunnen persoonsgegevens worden gebruikt om fraude te voorkomen en onze diensten en de Website en Applicatie te beveiligen.
 
Tickets kopen en reserveren
 

  • Online en in de App tickets kopen
Op de Website en in de App kun je gemakkelijk tickets kopen. Als je tickets koopt zonder een Mijn Pathé account, moet je in het bestelproces je e-mailadres opgeven. Ook moet je een betaalwijze kiezen en daarvoor bank- en betaalgegevens doorgeven. Je ontvangt je tickets per e-mail.
 
In de App en op de Website kun je ook eerst inloggen op je Mijn Pathé account voordat je tickets koopt. Je bestelde tickets (aankoophistorie) worden dan opgeslagen in je Mijn Pathé account. Je ontvangt de tickets ook per e-mail. In het hoofdstuk Mijn Pathé lees je meer over het gebruik van gegevens door Pathé voor Mijn Pathé.
 
Ben je een Pathé Unlimited abonnee? Dan kun je met je pasnummer en pincode een ticket reserveren. In het hoofdstuk Pathé Unlimited lees je meer over het gebruik van persoonsgegevens voor een Pathé Unlimited abonnement.
 
Pathé gebruikt de door jou opgegeven gegevens voor het afhandelen van je bestelling en om serviceberichten te kunnen sturen. De juridische grondslag voor deze verwerkingen is de uitvoering van de overeenkomst met jou.
 
We kunnen jouw gegevens ook gebruiken voor analyse-en optimalisatiedoeleinden (op niet persoonlijk niveau). De juridische grondslag hiervoor is een gerechtvaardigd belang van Pathé om onze Website en App te verbeteren en optimaliseren.
 
  • Tickets en/of Pathé Giftcards kopen aan de kassa
Als je één of meer tickets of Pathé Giftcards koopt aan de kassa, worden er door Pathé geen persoonsgegevens verwerkt tenzij je gebruik maakt van je Pathé Unlimited.
 
Als je betaalt met een pinpas of creditcard, dan slaat Pathé de volgende gegevens op: de betaalwijze, de transactiegeschiedenis, locatie en tijdstip, het filiaal en het land van herkomst van de gebruikte pas. Deze gegevens worden gebruikt om je aankoop te kunnen afhandelen. De juridische grondslag is de uitvoering van de overeenkomst met jou.
 
  • Tickets per telefoon reserveren
Je kunt maximaal acht tickets per voorstelling per telefoon reserveren via de Belbios (www.belbios.nl). De Belbios is geen dienst van Pathé. Bij het reserveren per telefoon worden door Pathé geen persoonsgegevens verwerkt.
 
  • Pathé Giftcard
Bij de online aanschaf van een Pathé Giftcard moet je de volgende persoonsgegevens opgeven: aanhef, initialen, achternaam, e-mailadres, adres en – indien afwijkend – het factuuradres. Desgewenst kun je ook het verzendadres opgeven  van de persoon aan wie je de Giftcard wilt geven (de ontvanger).
 
Pathé gebruikt de door jou opgegeven gegevens voor het afhandelen en leveren van je bestelling. De juridische grondslag is de uitvoering van de overeenkomst met jou. Pathé zal de gegevens van de ontvanger van de Giftcard niet voor andere doeleinden gebruik dan voor het toesturen van de Giftcard.
 
  • Vouchers / Giftcard / Bioscoopcadeau / vrijkaart
Indien je een voucher, Giftcard, bioscoopcadeau of vrijkaart wil verzilveren, controleert Pathé de geldigheid van de betreffende voucher, Giftcard, bioscoopcadeau of vrijkaart door middel van de code. Wanneer onze klantenservice aan jou een vrijkaart verstrekt, kan dit worden opgeslagen in ons klantensysteem om deze te koppelen aan je Mijn Pathé account en voor onze administratie. De juridische grondslag voor deze verwerking is de uitvoering van de overeenkomst met jou.
 
Bezoek aan een Pathé theater
 
Wanneer je een Pathé theater bezoekt, kan er op de volgende manieren gebruik worden gemaakt van jouw persoonsgegevens. De Pathé Bezoekersvoorwaarden zijn van toepassing.
 
  • Films vanaf 16 jaar
Voor het bezoeken van films voor een leeftijd van 16 jaar en ouder kan je worden gevraagd je te legitimeren om je leeftijd te controleren. Op die manier kan Pathé aan haar wettelijke verplichting  voldoen. Dat is de juridische grondslag van deze verwerking. Gegevens worden niet bewaard.
 
  • Bestellen van alcohol
Als je alcoholische drank bestelt aan de bar kan je om legitimatie gevraagd worden om te controleren of je 18 jaar of ouder bent. Op die manier kan Pathé aan haar wettelijke verplichting  voldoen. Dat is de juridische grondslag van deze verwerking. Gegevens worden niet bewaard.
  • SMS-Alert
Alle bioscopen gebruiken een zogenaamde SMS-alert. Bij problemen in de zaal of bij (technische) storingen in de film kun je een SMS sturen (tegen het normale sms-tarief van jouw provider). Hierop zal dan direct actie worden ondernomen. Van het verstuurde SMS bericht slaat Pathé gedurende een periode van 30 dagen het mobiele telefoonnummer en de inhoud op van het SMS bericht op.
  • Cameratoezicht
Pathé maakt gebruik van videotoezicht voor de beveiliging van haar bioscopen. Wanneer je een bioscoop bezoekt, word je geïnformeerd over het cameratoezicht door middel van een of meer borden bij de ingang van de bioscoop. Het gaat hierbij om de veiligheid van onze bezoekers en ons personeel, de beveiliging van onze gebouwen, het bewaken van de zaken in onze bioscopen en het vastleggen van incidenten. De beelden kunnen worden verstrekt aan politie en justitie in het geval van incidenten. De grondslag van deze verwerking is het gerechtvaardigd belang van Pathé om haar bioscopen te beveiligen en incidenten te voorkomen/beperken.
 
  • Ander cameragebruik
In voorkomende gevallen kan Pathé foto- of video-opnamen maken in een bioscoop als je aanwezig bent of kan Pathé derde partijen toestaan om dat te doen, bijvoorbeeld bij een première of om bezoekers te interviewen voor promotie- en marketingdoeleinden. Het is mogelijk dat je al dan niet herkenbaar op de achtergrond van zulke beelden verschijnt. Eventuele camera’s zullen altijd duidelijk zichtbaar aanwezig zijn.
 
De grondslag van deze verwerking is het gerechtvaardigd belang van Pathé en/of derden om deze beelden te maken en/of te gebruiken voor promotie- en marketingdoeleinden. Je hebt het recht om onder bepaalde omstandigheden bezwaar te maken.
 
  • Livewall
Indien je dit wil, kun je met je smartphone meedoen aan interactieve gamingconcepten die Pathé introduceert tijdens speciale evenementen, zoals (voor)premières, Pathé Specials en Pathé Events. Het gaat om de Pathé Quiz, de Pathé Fun Module en de Pathé Social Wall.
 
Als je wilt meedoen aan de Pathé Quiz en/of Pathé Fun Module, surf je naar de gecommuniceerde webpagina op het filmdoek en selecteer je de Pathé vestiging. Vervolgens kun je inloggen via Facebook of met je e-mailadres. Afhankelijk van de spelvorm, wordt je Facebook avatar en/of een foto van jezelf weergegeven op het filmscherm.
 
Op de Pathé Social Wall kun je vanuit je eigen social media kanalen gebruik maken van een zogenaamde 'hashtag' om jouw post op het filmscherm te projecteren. Het is hierbij mogelijk dat je bericht vooraf gecontroleerd wordt door een moderator.
 
Indien je inlogt met Facebook, gebruikt Pathé jouw Facebook account  om op jouw verzoek deelname aan de Pathé Quiz, de Pathé Fun Modele en/of de Pathé Social Wall mogelijk te maken. De juridische grondslag voor deze verwerking is dan ook uitvoering van de overeenkomst met jou. Daarnaast kan Pathé de gegevens gebruiken voor analyse-en optimalisatiedoeleinden (op niet persoonlijk niveau). De grondslag hiervoor is een gerechtvaardigd belang van Pathé om Livewall te verbeteren.
 
  • Gebruik van het Wifi-netwerk in de bioscoop
In alle Pathé bioscopen kun je in de openbare ruimtes en in een aantal zalen gratis gebruik maken van de aanwezige internet faciliteit. Kies op je telefoon, tablet of laptop voor Pathé Wifi.
 
Als je gebruik maakt van het gratis wifi-netwerk in bioscopen, verwerken wij de volgende gegevens:
  • MAC-adres;
  • Locatie & tijd;
  • Telefooneigenschappen.
 
De gegevens worden gebruikt om de wifi-verbinding tot stand te brengen en worden maximaal 24 uur na het beëindigen van de verbinding verwijderd. De grondslag voor het verwerken van de gegevens is het uitvoeren van de overeenkomst met jou.
 
  • Inzage in tas / fouilleren
In het kader van de algemene veiligheid en controle op de naleving van de bezoekersvoorwaarden kan je worden verzocht om (beveiligings)medewerkers van Pathé inzage te geven in jouw (hand)bagage, waardoor mogelijk inzage wordt verkregen in jouw persoonsgegevens. De grondslag van deze verwerking is het gerechtvaardigd belang van Pathé om haar bioscopen te beveiligen en incidenten te voorkomen/beperken.
 
Mijn Pathé
 
Mijn Pathé is je eigen unieke account bij Pathé dat is beveiligd met een door jou gekozen wachtwoord. Hiermee kun je gemakkelijk online inloggen op je persoonlijke omgeving en tickets kopen, vanaf je pc, tablet of smartphone. In je Mijn Pathé account worden de films opgeslagen waar je tickets voor hebt gekocht (je aankoopgeschiedenis). Met de Watchlist-functie kun je films die nog niet zijn uitgekomen opslaan in je Mijn Pathé account. Je kunt verschillende voorkeuren, zoals je favoriete bioscoop, instellen zodat Mijn Pathé nog persoonlijker wordt en je informatie krijgt die helemaal op jou is afgestemd. Zodra er bijvoorbeeld tickets beschikbaar komen voor de door jou opgeslagen (nog niet uitgekomen) films in jouw favoriete bioscoop, ontvang je daarover een mail. Zo ben je altijd de eerste die tickets kan kopen.
 
Met je Mijn Pathé account kun je reviews schrijven over films en deze beoordelen door middel van een rating. Reviews worden getoond op de filmpagina van de desbetreffende film. Ratings kunnen ingezien worden in je Mijn Pathé account.
 
Je kunt je Mijn Pathé account koppelen aan je Pathé Unlimited abonnement en – als je dat wilt – aan je Facebook-account. Desgewenst kun je via Mijn Pathé ook recensies plaatsen voor films en/of deze voorzien van een beoordeling (rating).
 
Ten slotte is het mogelijk om vrienden te worden met andere personen met een Mijn Pathé account. Op die manier wordt het makkelijker gemaakt om aangekochte tickets te delen met je vrienden of om een Pathé Unlimited nummer van je vrienden in te vullen via je vriendenlijst. Door het accepteren van een vriendverzoek wordt er een koppeling gelegd tussen de twee accounts en de bioscoopbezoeken van beide accounts. Deze gegevens kunnen wij gebruiken om jou relevantere communicatie te versturen.
  • Aanmelden voor Mijn Pathé
Voor het aanmaken van een Mijn Pathé account moet je de volgende gegevens invullen:
  • Voor- en achternaam;
  • Geboortedatum (optioneel);
  • Geslacht (optioneel);
  • E-mailadres;
  • Wachtwoord.
Indien je inlogt met je Facebook-account, geef je Pathé toegang tot je openbare Facebook-gegevens (naam, e-mailadres, geslacht, geboortedatum, profielfoto) en je Facebook-ID.
  • Doeleinden en grondslag
Wij gebruiken de persoonsgegevens en de aankoopgeschiedenis in je Mijn Pathé account om jouw Mijn Pathé account te kunnen creëren, jouw gebruik van Mijn Pathé mogelijk te maken en om jouw bestellingen van tickets af te handelen. De juridische grondslag voor deze verwerking van persoonsgegevens is de uitvoering van de overeenkomst met jou.
 
Daarnaast gebruiken wij jouw gegevens om de diensten te kunnen afstemmen op jouw wensen en voorkeuren. Zodra je bij het bezoek aan de website ook onze cookies accepteert, dan worden jouw gegevens ook gekoppeld aan je website gedrag middels cookies. Dit is een inherent onderdeel van de dienst en dus noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst met jou. Als je daarvoor toestemming hebt gegeven, gebruiken wij jouw gegevens ook om je (gepersonaliseerde) communicatie te sturen en je op de hoogte te houden over filmnieuws en jouw interesses. Je kunt je hiervoor altijd afmelden.
 
Indien je ervoor kiest een review te plaatsen, wordt daarbij je naam en (voor zover bekend) jouw woonplaats uit het Mijn Pathé profiel getoond. De juridische grondslag hiervoor is het gebruik van de review dienst mogelijk te maken, dus het uitvoeren van de overeenkomst.
 
We kunnen jouw gegevens ook gebruiken voor analyse-en optimalisatiedoeleinden (op niet persoonlijk niveau). De juridische grondslag hiervoor is een gerechtvaardigd belang van Pathé om Mijn Pathé te verbeteren.
  • Mijn  Pathé account beheren
Je kunt jouw Mijn Pathé account online en in de App beheren.  Zo kun je je persoonlijke profiel bewerken, je interesses aanpassen, je favoriete bioscopen instellen, je vriendenlijst beheren, je filmhistorie inzien en eventueel een film verwijderen. Dit kan alleen voor een film waarvoor je hebt afgerekend via een online betaalmethode bijv. iDeal. Dit kan niet voor een film die via een Pathé kaart (Pathé Unlimited of Moviecard) is betaald. Ook kun je van openstaande aankopen de transactiebarcode en aankoopbevestiging ophalen. Verder is het mogelijk om je Mijn Pathé account op te heffen en te verwijderen. Het is ook mogelijk om een verzoek in te dienen bij onze klantenservice om een aanpassing in jouw account door te voeren. Dit geschied middels het contactformulier te vinden op https://www.pathe.nl/contact.
 
Ben je ook Pathé Unlimited abonnee? Dan kun je niet zelf je naam en geboortedatum zelf aanpassen via je Mijn Pathé account. Dit doen wij om te voorkomen dat iemand anders dan de abonnementhouder gebruik maakt van het Pathé Unlimited abonnement.
 
Pathé Unlimited
 
Met Pathé Unlimited kun je onbeperkt, op alle dagen van de week, naar de film in alle Pathé in Nederland. Er zijn twee verschillende soorten Unlimited abonnementen: Pathé Unlimited en Pathé Unlimited Gold. Als je jonger bent dan 16 jaar, is de toestemming van je ouder (of wettelijk vertegenwoordiger) vereist voor het afsluiten van een Pathé Unlimited abonnement.
 
Als je een Pathé Unlimited abonnement afsluit, moet je een Mijn Pathé account hebben. Je moet de volgende gegevens opgeven (als je al een Mijn Pathé account hebt en je bent ingelogd, vullen we deze gegevens vast voor je in en hoef je ze alleen te controleren / aan te vullen):
  • Voornaam;
  • Achternaam;
  • Geboortedatum;
  • Geslacht;
  • Adres
  • Mobiel nummer  
  • E-mailadres;
  • IBAN-rekeningummer*;
  • Een duidelijke foto van jezelf voor je (digitale) pas.

*Bij gebruik van een Pathé Unlimited voucher wordt een IBAN-rekeningnummer niet gevraagd.

Na aanmelding krijg je een (digitale) Pathé Unlimited (Gold) Card met een pasnummer en een pincode. Deze is gekoppeld aan je Mijn Pathé account en alleen zichtbaar als je bent ingelogd. Pathé houdt informatie bij over de door jou bezochte en gereserveerde voorstellingen.
 
Wij gebruiken de gegevens van Pathé Unlimited om het abonnement te kunnen uitvoeren, jou te identificeren en je identiteit te verifiëren. De juridische grondslag voor deze verwerking is de uitvoering van de overeenkomst met jou.
 
Daarnaast gebruiken wij jouw gegevens voor analyse-doeleinden teneinde de dienstverlening te verbeteren en om jou vrijblijvend op de hoogte te kunnen houden van voor jou interessante ontwikkelingen en diensten van Pathé door toezending van informatie. Deze informatie kan zijn afgestemd op basis van jouw persoonlijke gegevens. Wij kunnen jou telefonisch benaderen of jou deze informatie per e-mail sturen. De juridische grondslag voor deze verwerkingen is een gerechtvaardigd belang van Pathé om marketingberichten te kunnen sturen. Je kunt je hier op elk moment voor afmelden via de afmeldmogelijkheid in het e-mailbericht of via het de mogelijkheden die telefonisch worden geboden.
 
Pathé Moviecard
 
Medewerkers van Pathé en specifiek gekozen relaties kunnen gebruik maken van een Pathé Moviecard om een Pathé Bioscoop te bezoeken en om korting te krijgen aan het buffet. Bij het gebruik van de Pathé Moviecard wordt het bezoek en de aankoop aan het buffet opgeslagen zolang een gebruiker een actieve kaart heeft. Dit doen wij om jouw buffetkorting te kunnen verwerken, ter uitvoering van de overeenkomst met jou.

Als je een Pathé Moviecard voucher gebruikt, moet je een Mijn Pathé account hebben. Je moet de volgende gegevens opgeven (als je al een Mijn Pathé account hebt en je bent ingelogd, vullen we deze gegevens vast voor je in en hoef je ze alleen te controleren / aan te vullen):

  • Voornaam;
  • Achternaam;
  • Geboortedatum;
  • Geslacht;
  • Adres;
  • Mobiel nummer;
  • E-mailadres;
  • Bedrijfsnaam;
  • Een duidelijke foto van jezelf voor je (digitale) pas.

Na aanmelding krijg je een (digitale) Pathé Moviecard Card met een pasnummer en een pincode. Deze is gekoppeld aan je Mijn Pathé account en alleen zichtbaar als je bent ingelogd.

 
Cookies
 
Cookies zijn eenvoudige kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op de harde schijf of in het geheugen van je computer. Cookies kunnen je computer of de bestanden die op jouw computer staan niet beschadigen. Er zijn verschillende soorten cookies. In sommige gevallen worden cookies automatisch verwijderd als je de browser afsluit, in andere gevallen blijven deze cookies langer bewaard en kunnen die ook bij een volgende bezoek aan deze website worden uitgelezen. Aan de hand van cookies kunnen websites van Pathé (naam rechtspersoon Pathé Theatres B.V.) je herkennen als je deze weer bezoekt.
 
Cookies hebben verschillende functies. In de eerste plaats helpen ze je bij het surfen door voorkeuren en instellingen bij te houden. Dit wordt bijvoorbeeld gebruikt om te onthouden welke stad jij als eerste wil zien in de bioscoopagenda en om te onthouden of je ingelogd bent.
 
Websites gebruiken cookies ook om bij te houden hoeveel bezoekers er op een site komen en om te kijken welke onderdelen van de site populair zijn.
 
Daarnaast zijn er cookies die de websites die je bezoekt registreren en zo een inschatting maken van jouw interesses. Met die informatie kunnen adverteerders en website beheerders voor jou interessante communicatie, content, advertenties of commercial bieden. Bovendien kunnen cookies voorkomen dat je steeds dezelfde advertentie of commercial ziet.
 
 Je naam, adres, leeftijd en andere persoonlijke gegevens weet een cookie niet. Ze onthouden alleen je voorkeuren en interesses op basis van je surfgedrag. Wel kan het zijn dat je Mijn Pathé account en de daar bij horende informatie gekoppeld wordt om je van relevantere communicatie en content te voorzien.
 
Pathé plaatst zelf cookies; ook wel first party cookies genoemd. Deze cookies zijn gemaakt door of voor Pathé, worden door Pathé op je computer opgeslagen en alleen Pathé heeft toegang tot deze cookies en de informatie die door middel van de cookie wordt verzameld. Zulke cookies worden door Pathé bijvoorbeeld gebruikt om je favoriete stad te onthouden.
 
Er worden ook door derden cookies geplaatst via de websites van Pathé, ook wel third party cookies genoemd. Cookies van derde partijen zijn gemaakt door of voor derde partijen, worden door derde partijen op uw computer opgeslagen, en alleen derde partijen hebben toegang tot die cookies en de informatie die door de cookie wordt verzameld. Het is belangrijk om te weten dat Pathé geen zeggenschap heeft over en/of kennis heeft van de inhoud en de werking van deze 'third party cookies'.
 
Adverteerders kunnen bijvoorbeeld third party cookies plaatsen om inzicht te verkrijgen in uw interessegebieden, zodat ze gericht een advertentie kunnen plaatsen. Deze advertenties zijn nodig om de websites van Pathé gratis aan te kunnen bieden aan consumenten.
 
Daarnaast maakt Pathé gebruik van diensten van derden. Voor het bijhouden van bezoekersaantallen maakt Pathé gebruik van Google Analytics. Dit geeft Pathé inzicht hoe vaak, wanneer en hoe lang bezoekers de website bezoeken. Google Analytics genereert bij de gebruiker een Cookie, maar slaat geen persoonlijke gegevens op, maar bijvoorbeeld wel wanneer de bezoeker voor het laatst geweest is en via welke website de bezoeker is gekomen. Dit stelt Pathé in staat haar website aan te passen aan de voorkeuren van de bezoekers. Uitgebreide informatie over de werking van Google Analytics Cookies is te vinden op deze link.
 
Pathé maakt tevens gebruik van cookies BlueConic waarbij de pagina’s die bezocht worden gebruikt worden om de inhoud van de websites en de inhoud van onze mailcommunicatie te kunnen personaliseren of de persoon uit te sluiten van niet relevante communicatie. Via de link Mijn cookies instellen via het beneden menu kan inzage gegeven worden en de toestemming voor gebruik ingetrokken worden.
 
Andere derden die via onze website cookies kunnen plaatsen op je computer, zijn de sociale netwerkdiensten zoals Facebook en Twitter. Dat gebeurt via de buttons van deze diensten die je op de website ziet om de content te promoten (“vind ik leuk”) of te delen (“tweet”).
 
De cookies die adverteerders en website-eigenaren inzicht geven in jouw interesses kun je aan of uitzetten op www.youronlinechoices.eu/nl. Je kunt daar ook aangeven welke bedrijven wel en niet je surfgedrag mogen vastleggen. Tevens kan je jezelf op http://www.google.com/ads/preferences  afmelden voor het plaatsen van cookies door Google en haar groepsmaatschappijen.
 
De cookies die jouw voorkeuren en instellingen bijhouden kun je aan- of uizetten via je browserinstellingen. Je kunt zelf beslissen of je cookies wilt accepteren of weigeren of dat je wilt dat je browser je op de hoogte stelt wanneer er een cookie wordt geplaatst. Hiervoor dien je de instellingen in je browser aan te passen. Aangezien iedere browser anders is, verwijst Pathé je naar het "help'' menu van je browser voor het instellen van je cookie-voorkeuren. Daar kan je ook vinden hoe je de reeds eerder geplaatste cookies kan verwijderen. Als je helemaal geen cookies meer wil ontvangen, dien je deze instellingen te wijzigen in alle browsers en op alle computers die je gebruikt.
 
Als je cookies die jouw voorkeuren onthouden uitschakelt kan het gebeuren dat je niet gebruik kunt maken van alle mogelijkheden van de website of dat je steeds opnieuw bepaalde instellingen zoals bijvoorbeeld wachtwoorden en inlognaam moet invoeren.
 
Pathé App
 
De Pathé App is de smartphone en tablet-app van Pathé voor iOS en Android. De App biedt verschillende mogelijkheden en functionaliteiten:
 
  • Via de App kun je tickets kopen en inloggen op je Mijn Pathé account. Je kunt de App ook gebruiken zonder in te loggen op Mijn Pathé.
  • Je kunt je Mijn Pathé Account beheren. Zie het onderdeel hierboven Mijn Pathé account beheren/
  • Als je inlogt met Facebook, kun je je vrienden op Facebook laten weten dat je tickets hebt gekocht voor een bepaalde voorstelling.
  • Je kunt reminders en alerts instellen die je ontvangt als push berichten in het berichtenscherm van je apparaat. Je kunt deze instellen door te klikken op 'Notificaties Instellen' in 'Mijn Pathé'. Als je pushberichten hebt aangezet, gebruiken we jouw device ID om die berichten te kunnen versturen. Je kunt deze toestemming elk moment intrekken via de instellingen van de App.
  • Je kunt je aankopen en reserveringen laten controleren via je digitale klantenpas  in de App;
  • Om de Pathé App op wearables (Samsung Gear S3 en Apple Watch) te laten werken wordt gebruik gemaakt van een Bluetooth connectie.
Wij gebruiken de gegevens die wij via de Pathé App verkrijgen om jouw gebruik van de App mogelijk te maken, jouw bestellingen af te handelen en/of abonnementen uit te kunnen voeren. De juridische grondslag hiervoor is de uitvoering van de overeenkomst met jou.
 
Indien je daarvoor toestemming hebt gegeven, maakt de Pathé App gebruik van je locatie om de dichtstbijzijnde bioscopen te kunnen laten zien. We verbreken de koppeling tussen jouw locatiegegevens en overige gegevens na uiterlijk 24 uur. De locatiegegevens zijn dan onomkeerbaar losgekoppeld van de overige gegevens.
 
We kunnen jouw gegevens ook gebruiken voor analyse- en optimalisatie doeleinden. De juridische grondslag hiervoor is een gerechtvaardigd belang van Pathé om de App te verbeteren.
 
Pathé Filmfeestje
 
Bij Pathé is het mogelijk om als ouder/wettelijke vertegenwoordiger voor kinderen tot en met 11 jaar een speciaal filmfeestje te reserveren via https://www.pathe.nl/filmfeestje. Bij het aanvragen van een reservering worden gegevens gevraagd van zowel de jarige als van jou als contactpersoon. Deze gegevens gebruiken wij om je reservering goed uit te kunnen voeren. De juridische grondslag hiervoor is de uitvoering van de overeenkomst met jou.
 
Contact met Pathé via sociale media
 
Pathé is op verschillende sociale media te vinden, zoals Facebook, Twitter en Instagram. Wanneer je ons volgt op sociale media krijgen wij mogelijk toegang tot een deel van je profielgegevens. Als je informatie over films bij Pathé deelt via sociale media kunnen jouw gegevens zichtbaar worden via die sociale media. Pathé volgt ook zelf sociale media kanalen en kan op die manier toegang krijgen tot gegevens op sociale media over jou.
 
Pathé kan bijhouden hoe vaak een bepaalde post van Pathé is gedeeld en “geliked” via sociale media, om het bereik daarvan te analyseren. De grondslag van deze verwerking is het gerechtvaardigd belang van Pathé om haar dienstverlening en haar bereik via sociale media te kunnen verbeteren.
 
Meer informatie over het gebruik van cookies van sociale media vind je in het cookie statement op https://www.pathe.nl/cookies.
 
Pathé klantenservice
 
Onze klantenservice is bereikbaar via telefoon, chat, e-mail en sociale media. Als je contact opneemt met onze klantenservice, vragen wij je mogelijk om bepaalde contactgegevens (zoals naam, adres, e-mailadres en/of telefoonnummer) op te geven. Wij gebruiken deze gegevens om jouw vraag af te handelen en ter verbetering van onze diensten, ter uitvoering van de overeenkomst met jou. We slaan jouw vraag op om je later beter behulpzaam te kunnen zijn, waarvoor als grondslag geldt het gerechtvaardigde belang van Pathé om haar dienstverlening te verbeteren.
 
Prijsvragen & acties
 
Pathé kan via verschillende kanalen de mogelijkheid bieden mee te doen aan online acties en prijsvragen. Pathé gebruikt de gegevens die zij in dat kader verkrijgt ter uitvoering van de online actie of prijsvraag en om jou over de uitslag te kunnen informeren. De grondslag hiervoor is de uitvoering van de overeenkomst met jou.  Daarnaast kunnen we jouw gegevens gebruiken om je (gepersonaliseerde) communicatie te sturen, indien je daarvoor toestemming hebt gegeven. Je wordt daar indien nodig nader over geïnformeerd bij de betreffende actie.
 
Klantonderzoek
 
Pathé doet op verschillende manieren onderzoek naar klanttevredenheid. Zo voeren wij enquêtes uit en doen wij met een externe partij onderzoek. Als je meedoet aan een klanttevredenheidsonderzoek zullen de door jou verstrekte gegevens door Pathé worden verwerkt om onze producten en diensten te kunnen verbeteren. Dit gebeurt op basis van jouw toestemming.
 
Gebruik van de Pathé Website
 
Om de Website en App goed te laten functioneren, heeft Pathé bepaalde informatie nodig. Het gaat om de volgende informatie:
  • IP-adres (het nummer van je computer dat het mogelijk maakt om jouw computer te herkennen);
  • Type browser (het computerprogramma om internetpagina’s mee te kunnen bekijken);
  • Het besturingssysteem dat je gebruikt;
  • Cookies – lees meer in het cookie beleid op https://www.pathe.nl/cookies.
Voor zover gegevens worden verkregen door middel van cookies, is de juridische grondslag uw toestemming (met uitzondering van functionele cookies en cookies met geringe gevolgen voor uw privacy). In het cookie statement van Pathé kun je meer lezen welke cookies er voor welke doeleinden en door welke partijen worden geplaatst.
 
COMMUNICATIE VAN PATHÉ
 
Wij houden onze klanten graag op de hoogte van nieuws, events en acties van Pathé. Dit doen wij per e-mail, door middel van pushberichten en/of met gebruikmaking van andere berichtdiensten (inclusief telemarketing). Als je een Mijn Pathé account hebt of een Unlimited (Gold) abonnement, zullen we onze communicatie zoveel mogelijk op jouw voorkeuren en interesses afstemmen, op basis van jouw gebruik van de diensten van Pathé en op basis van de door jou opgegeven voorkeuren en interesses. Deze kun je aanpassen in je Mijn Pathé Account.
 
Je kunt je op verschillende manieren opgeven voor communicatie van Pathé, bijvoorbeeld door je te abonneren op onze nieuwsbrief. Na aankoop of reservering van online tickets en/of na het afsluiten van een Unlimited-abonnement bij ons kan Pathé je communicatie sturen over gelijksoortige producten of diensten, tenzij je bij aankoop hebt aangegeven hier geen prijs op te stellen. De juridische grondslag hiervoor is een gerechtvaardigd belang van Pathé om marketingactiviteiten te kunnen ontplooien. In overige gevallen sturen wij je alleen (gepersonaliseerde) communicatie als je daarvoor toestemming gegeven hebt.
 
In elk bericht dat je van Pathé ontvangt, staat hoe je je kunt afmelden. In je Mijn Pathé account kun je beheren over welke onderwerpen je berichten wilt ontvangen.
 
Als je gebruik maakt van de Pathé App kun je aangeven of je pushberichten wilt ontvangen. Je kunt die optie altijd weer uitzetten in je instellingen.
 
BEWAARTERMIJNEN
 
Jouw persoonsgegevens worden door Pathé niet langer bewaard dan noodzakelijk is. Pathé hanteert verschillende bewaartermijnen, afhankelijk van het doeleinde en de categorie gegevens.
 
Pathé heeft een aantal hoofdregels geformuleerd:
 
  • We hanteren een termijn van maximaal achttien maanden voor de doeleinden zoals het verlenen van diensten en factureren, om bestellingen af te handelen en om je te informeren over het verloop ervan (geen marketing). Kortweg, voor de uitvoering van de overeenkomst met jou als klant.
  • Pathé hanteert een termijn van maximaal twaalf maanden om analyses uit te voeren voor rapportagedoeleinden, om diensten van Pathé te verbeteren en de Website aan te passen en te verbeteren.
  • Pathé hanteert een termijn van maximaal zes maanden voor het doeleinde van beveiliging van de Website en computer- en netwerksystemen van Pathé.
Op bovengenoemde hoofdregels gelden uitzonderingen, bijvoorbeeld omdat bepaalde categorieën  gegevens vanwege hun gevoeligheid korter bewaard moeten worden.
 
  • Cookies
Pathé hanteert voor cookies en vergelijkbare technieken een levensduur van maximaal zes maanden. Persoonsgegevens verzameld door middel van cookies worden ook maximaal zes maanden bewaard.
 
  • Aankoop zonder Mijn Pathé
Wanneer je online tickets koopt zonder in te loggen op Mijn Pathé,  bewaren wij jouw gegevens tot een dag na de betreffende voorstelling.
 
  • Mijn Pathé
De gegevens die voor jou zichtbaar zijn opgeslagen in je Mijn Pathé account worden in beginsel door ons bewaard zolang je account actief is. Als je uiterlijk zeventien (17) maanden niet hebt ingelogd op je account en er staan geen aankopen meer open, ontvang je een bericht van Pathé of je nog steeds gebruik wil maken van je account. Indien je ook na een tweede bericht niet reageert, verwijdert Pathé de persoonsgegevens gekoppeld aan je account na achttien (18) maanden.
 
  • Nieuwsbrief
Wanneer je je hebt opgegeven voor een nieuwsbrief van Pathé, gebruikt Pathé jouw e-mailadres om je de nieuwsbrief te sturen totdat je aangeeft deze niet meer te willen ontvangen. Dat kan in ieder geval door middel van de link onderaan elk bericht. Wanneer je vanuit je account een nieuwsbrief ontvangt, kun je je hiervoor afmelden via jouw account.
 
  • Locatiegegevens
Wanneer we in de Pathé App locatiegegevens verwerken, verbreken we de koppeling tussen de locatiegegevens en overige gegevens na uiterlijk 24 uur. De locatiegegevens zijn dan onomkeerbaar losgekoppeld van de overige gegevens.
 
  • Wifi
Informatie over jouw apparaat/connectie wordt alleen verwerkt om de Wifi-verbinding tot stand te brengen en wordt door ons maximaal 24 uur nadat de verbinding is beëindigd verwijderd.
 
  • Livewall
Als je meedoet aan één van de interactieve (gaming)concepten die Pathé in samenwerking met Livewall organiseert, bewaren wij jouw gegevens maximaal twaalf (12) maanden.
  • SMS-Alert
Van het verstuurde SMS bericht bewaard Pathé gedurende een periode van 30 dagen het mobiele telefoonnummer en de inhoud op van het SMS bericht op de mobiele telefoon van de betreffende bioscoop. Voor (trend)analyse en reporting doeleinden worden de SMS berichten voor een periode van maximaal drie (3) maanden bewaard. De telefoonnummers worden voor een periode van maximaal elf  (11) maanden na dato beschikbaar bewaard.
  • Pathé Filmfeestje
De door jou ingevulde gegevens voor een Pathé Filmfeestje, worden door ons maximaal twaalf (12) maanden bewaard.
 
  • Prijsvragen & Acties
Gegevens over jouw deelname aan prijsvragen of acties worden door ons maximaal twaalf (12) maanden bewaard.
 
  • Klantenservice
Gegevens over jou contact met de Pathé Klantenservice worden door ons maximaal twaalf (12) maanden na afhandeling bewaard.
 
  • Cameratoezicht
Pathé bewaart camerabeelden maximaal 28 dagen, tenzij een langere termijn noodzakelijk is voor de afhandeling van een incident. In dat geval worden de beelden na afhandeling van dat incident verwijderd.
 
  • Gegevens betreffende fraude en diefstal
Ten aanzien van gegevens betreffende fraude en diefstal hanteert Pathé een bewaartermijn van maximaal vijf jaar, uitsluitend voor zover aangifte bij de politie is gedaan.
 
Wanneer je vragen hebt over het bewaartermijnenbeleid van Pathé, dan kun je contact opnemen met Pathé via https://www.pathe.nl/contact.
 
 
Wat zijn jouw rechten
 
  • Inzage en correctie
Je hebt het recht ons te verzoeken inzage te verlenen in jouw persoonsgegevens en/of deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Je kunt jouw Mijn Pathé  accountgegevens ook online beheren via de Website en App.
 
Een verzoek om inzage en/of correctie kun je richten aan Pathé inzake Privacy, Postbus 75948, 1070 AX, Amsterdam of via Pathe.nl/contact. Indien je jonger bent dan 16 jaar, dienen dergelijke verzoeken te worden gedaan door je ouder (of wettelijk vertegenwoordiger). De reactie zal dan ook worden gestuurd naar de ouder (of wettelijk vertegenwoordiger). Pathé zal op dergelijke verzoeken zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier (4) weken, reageren.
 
  • Bezwaar
Er kan te allen tijde bezwaar worden gemaakt tegen het gebruik van persoonsgegevens voor direct marketing doeleinden en/of de (verdere) ontvangst van (bepaalde) marketing informatie door dit verzoek schriftelijk te richten aan Pathé inzake Privacy, Postbus 75948, 1070 AX, Amsterdam of via of via https://www.pathe.nl/contact. Wij zullen je dan geen (verdere) marketinginformatie sturen. In de e-mails die wij je sturen via e-mail, alsmede in overige door ons gestuurde marketinginformatie, is ook een afmeldmogelijkheid opgenomen. Als je hiervan gebruik maakt, zul je dergelijke berichten niet meer ontvangen. Voor informatieberichten kun je je niet afmelden.
 
  • Verwijdering
Als je wilt dat Pathé jouw persoonsgegevens en/of Mijn Pathé account verwijdert,] dan kan dat via jouw Mijn Pathé account op de website op via de klantenservice op https://www.pathe.nl/contact. Het is mogelijk dat enkele persoonsgegevens na het verwijderingsverzoek door Pathé worden bewaard, bijvoorbeeld indien dit noodzakelijk is voor de afwikkeling van geplaatste bestellingen of indien er een wettelijk verplichting bestaat om de gegevens te bewaren.
 
  • Beperking verwerking
Als je gegronde redenen hebt een beperking van de verwerking te vragen, bijvoorbeeld omdat je de juistheid van de persoonsgegevens die Pathé verwerkt betwist, of je bezwaar hebt ingediend tegen de verwerking van persoonsgegevens door Pathé, kun je hierom verzoeken via https://www.pathe.nl/contact.
 
  • Gegevensoverdraagbaarheid
Indien de verwerking van persoonsgegevens door Pathé berust op jouw toestemming en via geautomatiseerde procedés wordt verricht, heb je het recht te verzoeken de jouw betreffende persoonsgegevens die je aan Pathé hebt verstrekt, in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen. Je kunt hierom verzoeken via https://www.pathe.nl/contact.
 
  • Intrekken toestemming
Wanneer een verwerking van jouw persoonsgegevens is gebaseerd op jouw (uitdrukkelijke) toestemming, heb je te allen tijde het recht deze toestemming in te trekken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan.
 
  • Klacht
Indien je een klacht hebt over het gebruik van persoonsgegevens door Pathé, heb je het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
 
BEVEILIGING
 
Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking die periodiek geaudit worden.
 
VERSTREKKING AAN DERDEN
 
Pathé kan gebruik maken van de diensten van derden om jouw gegevens te verwerken in overeenstemming met deze privacy policy. Deze derde partijen treden hierbij op als verwerkers voor Pathé en Pathé draagt zorg dat deze partijen voldoende waarborgen bieden ten aanzien van de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen. Derde partijen die voor Pathé optreden als verwerker hebben een verwerkersovereenkomst met Pathé afgesloten waarin onder meer is opgenomen dat zij persoonsgegevens uitsluitend zullen verwerken in opdracht van Pathé.
 
Ondernemingen binnen het concern van Pathé kunnen toegang krijgen tot jouw persoonsgegevens. Deze partijen zullen hetzelfde niveau van bescherming bieden als Pathé.
 
Voor het overige verstrekt Pathé alleen gegevens aan derden met jouw voorafgaande toestemming of indien zij daartoe verplicht is op grond van wet- en regelgeving, zij daartoe genoodzaakt is als gevolg van een rechtszaak en/of in het geval zij dat noodzakelijk acht ter bescherming van haar eigen belangen.
 
DOORGIFTE BUITEN EUROPA
 
Jouw persoonsgegevens zullen alleen door Pathé of door Pathé ingeschakelde derden worden opgeslagen of verwerkt buiten de Europese Unie indien dat in overeenstemming is met de geldende regelgeving voor het doorgeven van persoonsgegevens naar landen buiten de Europese Unie. Dit betekent dat wij uw persoonsgegevens slechts zullen doorgeven naar landen buiten de Europese Unie indien de Europese Commissie heeft besloten dat het betreffende derde land een passend beschermingsniveau waarborgt, danwel indien andere passende waarborgen worden geboden, zoals een adequaatheidsbesluit (bijvoorbeeld het EU-VS Privacy Shield) of het gebruik van ongewijzigde standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie. Deze zijn te vinden op https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu/model-contracts-transfer-personal-data-third-countries_en.
 
OVERDRACHT ONDERNEMING
 
In de toekomst kunnen één of meerdere onderdelen of activa van Pathé worden overgedragen aan een derde partij of kan Pathé fuseren met een derde partij. In dat geval kunnen ook jouw persoonsgegevens aan deze derde partij worden overgedragen. Pathé zal je in een dergelijk geval altijd vooraf informeren.
 
Contact
 
Voor vragen of opmerkingen aangaande het privacybeleid kun je contact opnemen met:
Pathé Theatres B.V.
t.a.v.  klantenservice
Postbus 75948
1070 AX Amsterdam
of via https://www.pathe.nl/contact.