Algemene Voorwaarden Club Pathé

Club Pathé voorwaarden

Om goed gebruik van het Club Pathé membership (“Membership”) te kunnen garanderen, hebben we een aantal voorwaarden (“Voorwaarden”) opgesteld. Door je aan te melden voor Club Pathé, ga je hiermee akkoord. We vragen je de Voorwaarden goed door te lezen, zodat je op de hoogte bent van je rechten en verplichtingen. Wij kunnen op een bepaald moment de Voorwaarden wijzigen. De nieuwste Voorwaarden zullen altijd in de Pathé applicatie (“App”) of op de website van Pathé (“Website”) te vinden zijn en zo nodig via een e-mail of hyperlink, of op een andere manier onder je aandacht gebracht worden. Door na wijziging de App opnieuw te gebruiken of als Member opnieuw in te loggen op de Website, ga je hiermee akkoord. De algemene voorwaarden kun je hier downloaden. 


1. Deelname aan het Club Pathé membership

  • Om een Club Pathé account aan te maken dien je 16 jaar of ouder te zijn. Door akkoord te gaan met Voorwaarden verklaar je 16 jaar of ouder te zijn of toestemming te hebben van je ouders/verzorgers voor het aanmaken en het gebruik van het Club Pathé membership.
  • Door je aan te melden voor een Club Pathé account spaar je automatisch punten
  • Na aanmelding voor Club Pathé krijg je in de Club Pathé App een QR-code die functioneert als jouw digitale pas (“Pas”) voor het sparen van punten en gebruikt kan worden in de bioscoop.
  • Het Membership is strikt persoonlijk. 
  • Deelname is alleen mogelijk als je beschikt over een geldig e-mailadres. Om je te kunnen bereiken, vragen wij deze gegevens actueel te houden. Dit kan eenvoudig via de App en de Website.
  • Pathé behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in het spaarsysteem, het programma en het Membership van Club Pathé. Pathé behoudt zich tevens het recht voor het programma van Club Pathé op enig moment te staken. Wijzigingen kunnen ook betrekking hebben op punten die al gespaard zijn.

 2. Punten sparen

  • Voor elke hele euro (€ 1,-) die je besteedt bij Pathé (zowel in de bioscoop als via de website) krijg je tien (10) punten.
  • Als  abonnee ontvang je na je minimale abonnementsduur (4 maanden) elke maand punten op basis van je abonnementsduur.
  • Over aankopen met een Club Pathé voucher wordt geen abonnementen korting gegeven.
  • Over zakelijke transacties, groepstransacties, en/of transacties die worden afgehandeld via Pathé Business worden geen punten toegekend.
  • Je spaart alleen punten als je bij een aankoop in de bioscoop je Pas laat scannen, of bij een aankoop via de Website, als Member bent ingelogd.
  • Wanneer voor bepaalde acties bonuspunten worden toegekend, zullen de voorwaarden hiervoor bij de betreffende actie vermeld staan.
  • Je spaart alleen punten over het daadwerkelijk betaalde bedrag. Wanneer je een artikel met korting koopt, is de prijs die je daadwerkelijk betaalt bepalend voor het aantal punten dat wordt bijgeschreven.
  • Aankoop van een giftcard levert geen punten op. Bij besteding van een Pathé giftcard worden er punten toegekend over het totaalbedrag.
  • Wanneer je gebruik maakt van gecombineerde acties, geldt de actie waarbij het hoogst aantal punten wordt toegekend, tenzij uitdrukkelijk bepaald is dat stapeling is toegestaan.
  • Als er beloningen op basis van transactie(s) uitgegeven worden, geldt in beginsel dat dit enkel transacties zijn die op jouw persoonlijke account (ID) geregistreerd zijn. Meerdere transacties die binnen een uur zijn gemaakt op hetzelfde account, kan Pathé mogelijk combineren en definiëren tot 1 transactie.
  • De punten blijven in beginsel één (1) jaar na verkrijging van de punten, geldig
  • Het saldo van gespaarde punten is te vinden in je account, toegankelijk via de App of de Website.
  • Pathé garandeert niet dat het saldo altijd actueel is bijgewerkt.
  • Punten voor aan de kassa of online gekochte bioscooptickets worden in beginsel bijgeschreven binnen één (1) uur nadat het ticket voor aanvang van de film is gescand in de bioscoop.
  • Punten voor in de bioscoop gekochte snacks en drankjes worden in beginsel bijgeschreven binnen één (1) uur nadat de producten zijn gescand en afgerekend bij de kassa in de bioscoop.
  • Punten verkregen voor het Pathé  abonnement worden in beginsel bijgeschreven rond de zesde (6e) van de maand bij het slagen van de automatische incasso. Indien de automatische incasso mislukt of gestorneerd wordt, vervalt de mogelijkheid om met het betreffende bedrag punten te verdienen.
  • Indien Pathé de vordering voor incasso uit handen geeft, vervalt de mogelijkheid om met het betreffende bedrag punten te verdienen.
  • Wanneer je aankopen waarmee punten gespaard zijn, retourneert of (anderszins) gebruikmaakt van de bedenktijd bij koop afstand, zullen die punten waarvoor je geld retour krijgt in mindering worden gebracht op het gespaarde saldo punten.
  • Wanneer je de automatische incasso voor het Pathé  abonnement storneert, zullen de ontvangen punten voor het bedrag van de gestorneerde automatische incasso weer in mindering worden gebracht op het gespaarde saldo punten.

 3. Punten besteden

  • Je kunt punten besteden door deze in de Spaarshop (toegankelijk via de Website of in de App) in te wisselen voor vouchers (“Vouchers”). De Vouchers geven je recht op (korting op) producten of diensten van Pathé, of (korting op) producten of diensten van derde partijen met wie Pathé in het kader van Club Pathé een samenwerking is aangegaan (“Partners”).
  • Wanneer je punten besteedt in de Spaarshop, sluit je een overeenkomst met de partij die het betreffende product of dienst aanbiedt. Dit kan Pathé zijn, voor zover je punten inwisselt voor Pathé-producten of -diensten, maar dit kan ook een Partner zijn. Hier wordt je in de Spaarshop duidelijk over geïnformeerd. Pathé is niet verantwoordelijke of aansprakelijk voor (nakoming) van overeenkomsten die je sluit met Partners.
  • Vouchers voor een bepaalde actie kunnen een beperkte tijd beschikbaar zijn of beperkt zijn in aantal (zolang de voorraad strekt). Ook zijn Vouchers na verkrijging een beperkte tijd geldig. Voor meer informatie hieromtrent, zie de Spaarshop bij inwisseling van de punten, of de e-mail die je krijgt nadat je een Voucher hebt besteld.
  • Vouchers kunnen niet worden (terug-)geruild voor punten, tegoeden, contant geld of andere Vouchers. Wanneer de geldigheid van een Voucher verlopen is, vindt geen teruggave van punten plaats.
  • Punten en Vouchers zijn persoonlijk en niet-overdraagbaar.
  • Wanneer je gedurende een onafgebroken periode van negen (9) maanden geen punten hebt gespaard of besteed, zullen we je per e-mail vragen of je de punten wenst te behouden. Indien wij hier geen reactie op ontvangen en je gedurende een onafgebroken periode van drie (3) maanden opnieuw geen punten meer spaart of besteedt zullen gespaarde punten komen te vervallen.
  • Punten vervallen door het verwijderen van het Club Pathé account. Een eventueel tegoed aan punten dien je vóór het verwijderen van Club Pathé account te besteden.

4. Persoonsgegevens

  • Je persoonsgegevens zullen worden verwerkt conform het Privacy Statement van Pathé en de toepasselijke wet- en regelgeving.

5. Verlies en diefstal

  • Je bent zelf verantwoordelijk voor het geheimhouden van je inloggegevens van je Club Pathé account. Zodra je weet of reden hebt te vermoeden dat je inloggegevens of je Pas in handen zijn gekomen van onbevoegden, vragen wij je Pathé daarvan direct op de hoogte stellen en je inloggegevens zo snel mogelijk te wijzigen.
  • Als je je wachtwoord vergeten bent, kun je zelf een nieuw wachtwoord aanmaken op de Website.

6. Aansprakelijkheid

  • Pathé spant zich naar beste vermogen in een zo goed mogelijke App/Website beschikbaar te stellen en te houden, maar garandeert niet dat de (toegang tot de) App en/of Website ononderbroken zal functioneren, betrouwbaar en altijd bereikbaar zal zijn.
  • Pathé is niet aansprakelijk voor enige schade geleden door of in verband met Club Pathé punten of acties en/of het Membership voor zover dit op grond van dwingend recht is toegestaan, en met uitsluiting van schade die het gevolg is van opzet of grove schuld van de zijde van Pathé. In het bijzonder is Pathé niet aansprakelijk voor schade, als gevolg van:
    • door Partners (niet tijdig) geleverde Vouchers, diensten of producten;
    • kennelijke typ-/druk- of zetfouten (in aanbiedingen);
    • ongeoorloofd gebruik van het Membership (door jou of derden);
    • (gedeeltelijke) ontoegankelijkheid van de Website en/of communicatiegebreken in verband met hardware-, software-, netwerk- of andere computerproblemen;
  • Pathé levert geen enkele garantie ten aanzien van met Vouchers gekochte producten of diensten van Partners, waaronder tevens begrepen het tijdig en op juiste wijze leveren ervan.
  • Indien ten onrechte punten zijn onthouden of ontzegd, beperkt de aansprakelijkheid van Pathé zich tot het bijschrijven van de punten.

7. Geen misbruik

  • Het is niet toegestaan misbruik te maken van (je Membership van) Club Pathé of op enige manier te handelen in strijd met de Voorwaarden of op een manier dat schade wordt berokkend aan Pathé of haar Partners.
  • Pathé behoudt zich het recht voor gebruik van het Membership te controleren op naleving van de Voorwaarden.
  • Misbruik of overtreding van de Voorwaarden kan leiden tot beëindiging van het Membership door Pathé, waarbij Pathé gerechtigd is gespaarde punten te laten vervallen, eventueel onterecht verkregen voordeel terug te vorderen en schade te verhalen.

8. Verwijderen Club Pathé account

  • Je hebt het recht je Club Pathé account op ieder moment te verwijderen. Dit kan op de Website en in de App.
  • Het is niet mogelijk om je Club Pathé account te verwijderen indien hier actieve tickets, vouchers of abonnementen aan gekoppeld zijn. Via je Club Pathé account is het mogelijk om een lopend abonnement te beëindigen en tickets en vouchers te verwijderen.
  • Punten vervallen door het verwijderen van je Club Pathé account. Een eventueel tegoed aan punten dien je vóór het verwijderen van je Club Pathé account te besteden.

9. Diversen

  • Op deze Voorwaarden en je Membership is Nederlands recht van toepassing.
  • Wanneer een geschil ontstaat tussen jou en Pathé, zal dit worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement van Amsterdam.
  • Pathé mag rechten en verplichtingen die uit deze Voorwaarden voortvloeien, overdragen aan een derde. Indien je dit niet wil, kun je het Membership beëindigen.
 
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Pathé Theaters BV
 
Nummer Kamer van Koophandel: 33161839
VERSIE DECEMBER 2022